21 maj 2009

Resultat vecka 3


Viveca mailade mig häromdagen och kände sig osäker på om hon låg rätt när det gällde fördelningen mellan protein, fett och kolhydrater. Hon kände sig dessutom nervös inför vägningen.

Jag bankade in hennes matsedel i datorn och konstaterade att hon greppat läget. Hon låg med något enstaka undantag precis där hon skulle. Kul! Det är nämligen hit jag vill komma. Att man efter ett par veckor ska veta hur man lägger upp en matdag. Man ska inte behöva räkna kalorier utan veta ungefär hur mycket mat som är lagom och vilka kombinationer som funkar.

Nervös inför vägningen hade hon inte behövt vara. Vikten fortsatte neråt för tredje veckan i rad. Denna gång blev resultatet minus 1,2 kilo och totalt från start alltså minus 6,5 kilo.

Nästa vecka kommer vi även att mäta och plocka fram kalipern igen. Ska bli spännande! En våg är ju ett ganska trubbigt instrument och vikten kan pendla en hel del beroende på mängden mat i magen etc. Vågen tar ju heller inte hänsyn till om vikten är fett eller muskler! Så kalipermätningen blir intressant. Även om det inte är jordens roligaste att bli klämd med tång!

4 kommentarer:

  1. skönt flow! hoppas det håller i sig. vill inte riktigt skriva att det är nu snart det börjar bli svårt, men det är det. så - läs inte det där sista. håll i den sköna känslan och låt den bära dig framåt. eller anna, hälsa Viveca det, eftersom jag antar att det är du (anna) som skriver!!

    /Sara
    www.traningsgladje.se

    SvaraRadera
  2. Sara - det är jag (Anna) som skriver men jag behöver nog inte hälsa Viveca - jag är övertygad om att hon läser :)

    Jag har förvarnat henne om platån som kommer och vi är båda inställda på den. Fast det är såklart aptråkigt när det stannar av. Gäller bara att inte tappa motivationen och fortsätta kämpa. Och vi är två tjurskallar, så det kommer att lösa sig!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det rör på sig :o) Ska bli spännande att läsa om fettmätning och minskade cm framöver :o)
    Kör hårt och lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Lika roligt varje vecka att läsa hur det går!

    SvaraRadera