05 maj 2009

... and the result is.....

Idag var det alltså dags för vägning. Ska inte sticka under stol med att jag var lite nervös. Känns som halva Kävlinge (och ett helt gäng andra) följer projektet. Sätter ju främst press på Viveca men även mig. Det är ju trots allt jag som hittar på vad för galet hon ska stoppa i sig.

Hur som haver, upp på vågen skulle hon. Förra veckan stod den på 107.3, var skulle vi nu landa? Några nervösa sekunder innan jag insåg att första veckan gått helt enligt plan:

Viveca har med trogna morgonpromenader, fortsatt idogt tränande och kost enligt konstens alla regler tappat 2,0 kg!

Förvisso en del vatten men ändå: TVÅ KILO! Två mjölkpaket mindre att kånka omkring på. STORT GRATTIS TJEJEN!

Plan inför nästa vecka:
Vi fortsätter på samma koncept för att se om det stabiliserar sig lite. Blir viktnedgången lika stor nästa vecka kommer vi att öka upp intaget lite för att bromsa framfarten. Vi kommer att gå lugnt och metodiskt fram och inte stressa fram resultat. Det ska bli en långsiktig och varaktig viktminskning och ingen mirakelkur med efterföljande viktuppgång. That's the plan.

Än en gång: Stort grattis till en två kilo lättare Viveca!

5 kommentarer:

  1. grattis - bra jobbat! (till er båda, haha)

    SvaraRadera
  2. Riktigt stort grattis!! Nu kan jag visst släpa taget om min tumme, för denna gång :o)
    Önskar dig en givande svettig vecka :)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Grattis och lycka till med nästa vecka :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Du är skit duktig / Sussi

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Grattis till ett bra jobb; båda två!

    SvaraRadera