07 juli 2009

Intervju...


Drygt 2 månader har gått sen Viveca började sin viktresa. Kunde vara på sin plats att höra hennes åsikter so far. Här kommer de...

Hur ser en typisk matdag ut?
Frukost: omelett oliver tomat eller två äggmuffins och tomat
Mellanmål: en frukt
Lunch: rester från gårdagens middag
Mellanmål: en näve nötter
Middag: kött, kyckling eller fisk med sallad och sås, oliver eller avokado.
Kvällsmål: smoothie på banan, mjölk och bär

Vad är de största förändringarna jämfört med tidigare?
Inget ris, pasta, potatis och bröd. Regelbundenhet i måltiderna.

Vad har varit svårast?
Hitta den rätta balansen så jag får i mig allt jag behöver.

Hur tränar du en vanlig vecka?
Måndag spinning, tisdag power, onsdag förbränningspinning, torsdag pulsspinning, lördag förbränningspinning och söndag power. Onsdagen är lite varierad och den planerar jag inte för.

Märker du någon skillnad i träningseffekt när du äter mindre kolhydrater?
Jag tycker att det fungerar lika bra nu som tidigare med träningen och överlag känner jag mig mycket piggare.

Märker du någon skillnad i humör, sötsug etc?
Humöret är på topp (fast du ska kanske fråga Jimmy...) Sötsug kan jag ha ibland men en frukt eller en bit melon hjälper, eller ett stort glas ramlösa är bra.

Är du nöjd med dina resultat? Har det gått som du förväntat dig?
Jag är supernöjd med mina resultat och det har gått långt över mina förväntningar. Trodde vårt första mål skulle bli tufft, men så har jag ju de bästa på min sida.

3 kommentarer:

  1. Har läst bloggen från början o tycker du är jätteduktig. Klart en inspiration för oss (mig)som vill gå ner och skaffa en kondition.

    Fortsätt kämpa

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade precis den här bloggen och var tvungen att läsa precis allt! Det är jättekul att följa hur det går för dig.
    Jag har dock en fråga: Jag tycker inte du ser överviktig ut, men på vågen låter det ju mer, hur lång är du? Jag frågar för jag väger själv 83kg och är 180cm lång, och tycker inte jag ser så värst mullig ut...
    Stort lycka till önskar Helena

    SvaraRadera