04 juni 2009

The platå is here...

Hade egentligen tänkt gå över till tvåveckorsvägningar nu men eftersom jag snubblade på Viveca innan mitt pass igår så smög vi in och kollade vågen.

Som befarat har vi nu troligen kommit till en punkt då vikten slutar rasa för en stund. Den berömda platån: 200 gram minus sen förra veckan. Kan hända att det bara är tillfälligt och att det snart börjar röra på sig igen, eller så är det en riktig platå vi nått.

En riktig platå kommer förr eller senare och det har jag tjatat om sen vi startade, bara för att Viveca inte ska bli besviken den dagen den kommer. Men visst är det tråkigt när det stannar av?

Det är då det är lätt att tappa motivationen. Och det är här det gäller att plocka fram pannbenet och tuta på även fast det känns som det inte händer något. För håller man ut ett par veckor som kommer det förr eller senare att lossna igen - förutsatt att man ligger på underskott förståss.

Så nu mina vänner skickar vi all pepp till Viveca så hon kommer ur den eventuella platån. Så att hon inte ger upp och så att hon inte tappar motivationen.

Men det kommer hon inte att göra. För Viveca är envis! Go go go!

3 kommentarer:

  1. Fortsätt kämpa, du är super duktig!! Jobbigt med platå, men lovar att det är över snart!!!

    SvaraRadera
  2. Kan kännans tungt, men tänk på det fantastiska resultatet du har fått hit tills :o) jag är fortfarande imponerad!!
    Nästa vecka har du gått ner 2 kg ;)

    SvaraRadera
  3. massa pepp till dig viveka!!

    /sara
    www.traningsgladje.se

    SvaraRadera