23 juni 2009

Mätning månad 2


4 nya veckor har gått och idag var det dags för mätning och vägning igen. Dagens resultat (tidigare två mätningar inom parentes):

Överarm: 33 cm (34,5 cm -37 cm)

Bröst: 107 cm (110 cm - 115 cm)

Midja: 106 (109 cm -118 cm)

Stuss: 117 cm (121 cm - 125,5 cm)

Lår: 62,8 (63,2 cm - 66 cm)

Vad: 40 (42 cm -43 cm)

Vågen visade 96,2 kg och därmed är 11,6 kg avklarade på vår resa. 21 kg återstår och vi ska beta av dem, ett efter ett!

Av de 11,6 försvunna kilona är ca 9 kg fett.och det kan man ju inte vara annat än nöjd med! Än en gång: MYCKET BRA JOBBAT VIVECA!

Nu väntar en veckas jobb i Åhus för Viveca. Det blir en utmaning att hålla bra kost när hon inte själv styr över måltiderna. Möjlighet till träning kommer också att vara begränsad. Målet denna vecka blir därför att hålla ställningarna och att inte gå upp. Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Wow. Detta skulle jag också vilja vara med om. Jag har verkligen provat allt, men det är lite utmaningar som behövs och hjälp med maten jag skulle behöva.

    Nästan så att jag skulle kunna tänka mig att flytta till Kävlinge:)

    Kämpå på Viveca!

    /Elin

    SvaraRadera
  2. Jag är verkligen imponerad :o) ännu ett grattis till dig viveca!

    Och jag håller med föregående "talare" ....nästan så jag skulle tänka mig att flytta till Kävlinge och få din hjälp och stöttning, Anna!

    Skäms att jag inte har lyckats gå ner något dessa två månaderna :o(

    SvaraRadera