09 juni 2009

Första snedsteget


Måste bekänna något för dig. Idag har jag fuskat för första gången. Jag kom hem till Henriks mamma idag och hon hade helt nybakade bullar klara, med mandelmassa och nötter i. Jag tackade JA till en, Men jag tog bara en jätte liten. Men nu skäms jag. Ajabaja.
// En skamsen Viveca.


Det viktigaste när man råkar trilla dit är att inte känna sig misslyckad. Att inte känna att det är kört. Och att inte tänka "har jag tagit en kan jag lika bra ta en till, för dagen är ändå förstörd".

Det finns ingen viktnedgång som förstörs av ett enda felsteg. Det är när felstegen blir många som det är fara på taket.

Idag är Viveca på banan igen. Fast besluten om att inte "fuska" mer. Men locka inte henne med bullar snälla, de är visst hennes svaghet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar