27 april 2009

15 minutes of fame...


Idag startar Vivecas utmaning. Vi träffas ikväll och går igenom hennes kostdagbok. Vi väger mäter och fotograferar. Men innan dess förtjänar hon en närmare presentation. Här kommer den:

Varför vill du gå ner i vikt?
Det är av många anledningar. Dels vill jag bli mer än mina 34 år och ha en bra hälsa. Kroppen tar mycket stryk för det är tungt med all övervikt. Vill kunna gå in i vilken affär jag vill och bara shoppa loss, idag är man låst vid vissa affärer och det är mycket dyrare. Inte behöva känna att man är "pestsmittad" som många tror att överviktiga människor är.

Vad tränar du helst?
Jag tränar helst spinning gärna pulspasset. Gillar lite utmaningar och några har det ju faktiskt blivit, rosa bandet, vasaloppet och spinn of hope. Power gillar jag men måste jag välja blir det spinning.

Varför tränar du?
Från början var det för att det inte bara var Jimmy som skulle få komma hemifrån, men det dröjde inte många veckor tills man nästan var beroende. Jag mår bättre har blivit mycket piggare och även om jag inte gått ner i vikt så har jag nog förbättrat min fysik en hel del. Det är också väldigt socialt att gå iväg och träna, träffar många trevliga människor.

Vilken är din favoritlåt att träna till?
Finns några stycken. Human med The Killers gillar jag på förbränningen. Heavy Rotation med Anastacia ökar pulsen ordentligt.

Hur ofta tränar du?
Det varierar, oftast 4-5 pass i veckan, beroende på hur jag jobbar.

Vad gör dig glad?
När klockan passerar en viss tidpunkt på morgonen blir jag glad, innan dess är jag inte rolig. Tiden beror på när jag gått upp. Annars är jag glad för det mesta. Goda vänner och min familj gör mig glad.

Vad belönar du dig själv med när du nått ditt första delmål (-8kg)?
Drömmer om en ny cykel men den hoppas jag på innan dess, ska ju satsa på en Vätternrunda med en viss instruktör nästa år. Jag vet faktiskt inte, kommer nog bara vara glad och stolt över att jag lyckats. Vi får se, nåt ska det bli.

8 kommentarer:

  1. Stort lycka till och massor av cyber-pepp! Kommer att med stort intresse följa din resa!

    SvaraRadera
  2. kör så det ryker, vi hejjar på dig!!

    SvaraRadera
  3. önskar dig ett jättestort lycka till!!!

    SvaraRadera
  4. Lycka till! Du är ju redan på god väg med bra träningsrutin. Att träna 4 pass i veckan är riktigt bra!

    SvaraRadera
  5. Heja Viveca! Jag håller på dig så klart! Hoppas vi ses på ett spinningpass snart.. / Camilla :)

    SvaraRadera
  6. Hejaheja! Det här fixar du tjejen och jag ska följa dig och din resa!

    SvaraRadera