24 september 2009

Viveca svarar på era frågor...

Här kommer nya svar på nya frågor...

Har du provat andra sätt att gå ner i vikt?

En gång testade jag Cambridge kuren. Klarade fyra dagar och höll på att svimma på ett spinningpass och förstod att det var inget för mig. Hade väl en tanke att om jag la till en massa träning så skulle väl något hända. Men OJ vad fel jag hade.

Vad fick dig att ta tag i din vikt just nu?

Det var egentligen bara att Anna frågade om jag ville vara försökskanin. Hade ingen plan annars och hade väl bara fortsatt träna som jag gjorde för fem månader sen. Mycket glad att jag tog chansen och vågade hänga ut mig inför alla.....

Vad är det bästa med att ha tappat 20 kg?

Jag har fått en ny energi och jag känner mig mycket vågligare med min träning och vågar utmana mig själv, om inte Anna gör det. Hade aldrig börjat springa te x om jag inte gått ner i vikt.

Har du något råd till alla överviktiga som vill gå ner i vikt?

Se till att vara väl förberedda och gör det ordentligt, kombinera rätt kost med någon träning som är rolig och på rätt nivå. Det finns inga genvägar utan det är hårt arbete som belönas med det största som finns. Ökad livskvalite.

Det var allt för denna gång. Är det något mer ni undrar så maila mig på anna@piggelina.se!

1 kommentar:

  1. Hur går det? Länge sen vi läste något nytt. Ingen ny utmaning som vi kan följa. Mycket inspirerande läsning och super bra jobbat. Fortsatt lycka till!!!

    SvaraRadera